+36304177429 info@datad.hu

A távolról dolgozó kollégák naponta átlagosan fél órát veszítenek el a munkájuk elvégzéséhez releváns adatok megtalálásával. Ez egy év alatt 148 órányi veszteséget jelent.

A Sinequa vállalat friss felmérése szerint egy alkalmazott naponta átlagosan fél órát azzal tölt, hogy a munkavégzése számára releváns adatokat megtalálja. Ha mindezt összeadjuk, akkor éves szinten ez 6,1 napnyi veszteséget jelent.

A vállalat szerint az elmúlt egy évben a helyzet az adatok megtalálása frontján valamelyest javult, de távol marad az ideálistól. Az igazság az, hogy az emberek sokkal könnyebbnek találják az internetes keresők használatát, mint a vállalati rendszerekbe épített keresőket.

Könnyebb is lehetne az adatok megtalálása

A kutatást Nagy-Britanniában végezték, nagyvállalatoknál dolgozó 503 tudásmunkás megkérdezésével. A felmérés szerint közel felük (46 százalékuk) azt gondolja, hogy kicsit könnyebb lehetne a munkavégzéshez szükséges megfelelő adat megtalálása. Öt emberből kettő számára az elmúlt egy évben sokkal komplexebb és nehezebb lett a távoli munkavégzéshez szükséges információk fellelése.

A megkérdezettek 71 százaléka szerint a munkarendszerekben sokkal nehezebb az adatokat megtalálni, mint az internetes keresőkben. A válaszadók döntő többsége (86 százaléka) azonban sikeresen alkalmazkodott a távolról végzett munkához. Ezt az áttérést csupán a távmunkások fele (48 százaléka) találta gyorsnak és könnyűnek.

Internetes keresők lehetnek a példaképek

A kutatás tanulsága az, hogy a munkát támogató rendszereket fejlesztő cégek az internetes keresők mintájára sokkal könnyebben használható keresőket kellene fejlesszenek. Az is segítene, ha az adatok tárolására és menedzselésére egy külön rendszert állítana fel a vállalat. Az adatmenedzsment rendszer megkönnyíti a régi, elavult és életciklusuk végét elért adatok kezelését és GDPR szerinti menedzselését egyaránt. Ha a munkahelyi, aktívan használt adatokat nehezen találják meg, akkor nem is merünk belegondolni, mi van a régi adatokkal.