A magyar felhasználók a Samsungot kedvelik, második lett az iPhone, a harmadik és negyedik helyre pedig kínai márkák kerültek.
Az internetezők véleményét elemezve alakította ki a SentiOne az Okostelefon Social Indexet, mely szerint a Samsung a legnépszerűbb márka. A kutatásban több mint 200 ezer online tartalmat elemeztek, 2021 első félévében és így alakult ki ez a rangsor.
A kutatásban a hazánkban kereskedelmi forgalomban lévő 50 márkát elemezték. A social indexet úgy alakították ki, hogy az online mennyiségek mellett figyelembe vették azok minőségét és a kommentek érzelmi töltetét is.
A márkák harca
Az okostelefonok népszerűségi listáján a Samsung lett az első, a márka indexe az említések és vélemények alapján 16 351 pont. A rangsorolásban az is szerepet játszott, hogy milyen a pozitív és a negatív kommentek aránya. A Samsung okostelefonok közül a legnépszerűbb típusok a Galaxy S20, S10 és az S6 lettek az online beszélgetések szerint.
A második és harmadik helyen nagyon szorosan, fej-fej mellett találjuk az iPhone-t 11 370-es és a Huaweit 11 361 social index ponttal. Az első négy helyezett magasan a legerősebb a mezőnyben, hiszen míg a negyedik helyen rangsorolt Xiaomi social index pontszáma 10 399 lett, tehát alig marad el az iPhone-tól és a Huaweitől, az őt követő, 5. helyet elfoglaló LG már csak 5 339 pontot ért el.
Itt beszélünk a mobiltelefonokról
Míg a kommenthuszárokról azt képzeljük el, hogy őket a Facebook-on lehet megtalálni, az említések 20 százaléka található csak itt. A szakmai viták a szakportálok fórumaira terelődtek, egyharmaduk meg weboldalokon mondja el véleményét.