+36304177429 info@datad.hu

Roblox adatszivárgás – majdnem 4000 alkalmazott személyes adata került nyilvánosságra, a cég bocsánatot kért.

Az információk egy fórumban jelentek meg és gyorsan eltávolították őket, ám ezt az internet közössége már felkapta.

A Roblox Corporationt adatszivárgás érte, ennek eredményeként közel 4000 alkalmazott személyes adatai kerültek ki az internetre. Néhányuk esetében ezek a neveket, címeket, születési dátumokat és IP címeket is magában foglalták.

Ezt Troy Hunt, a Have I Been Pwned weboldal létrehozója vette észre és emelte ki. Ez a weboldal lehetővé teszi, hogy ellenőrizzük, szivárogtak-e ki a személyes adataink az interneten. Hunt a Twitteren számolt be arról, hogy a szivárgás a Roblox Fejlesztői Konferencia résztvevőit érintette. Az adatok egy időre felbukkantak egy mára már törölt fórumbejegyzésben, ami elegendő időt biztosított több rosszindulatú személy számára az információk megszerzésére.

A PC Gamer információi szerint, aki a saját kutatásának részeként ellenőrizte a Have I Been Pwned oldalt, az adatokat először 2020 decemberében szerezték meg, majd 2021 körül Roblox témájú specializált oldalakon terjesztették, míg végül néhány nappal ezelőtt a fent említett fórumba kerültek.

Válaszként a Roblox Corporation egyéves személyazonosság-védelmet biztosított azoknak az alkalmazottaknak, akiknek nagy mennyiségű azonosítható információja volt nyilvánosságra került, és Hunt információi szerint bocsánatot kért az érintettektől e-mailben. Ez a több lépésből álló válasz azonban még azok számára is hiányos, akik jelentős segítséget kaptak, hiszen adataik nem tűnnek el egyszerűen az internetről egy év elteltével.

A Roblox-nak van előzménye adatszivárgásokkal kapcsolatban, különösen új termékeinek bemutatásakor, ám az ilyen adatvédelmi incidensek nem szoktak gyakoriak lenni. Ha valakit ilyen adatszivárgás érint, kétlépcsős hitelesítést és a jelszavak tömeges megváltoztatását javasoljuk.

A Roblox jelenleg a piac egyik legnépszerűbb játékplatformja, különösen a fiatalabb generáció körében. Több játékot, többek között az Anime Journey-t és a Tapping Legends X-et, naponta több ezer gyerek játszik. Ennek fényében az adatbiztonság létfontosságú a felhasználói bázis védelmében, akik esetleg nem ismerik a legjobb biztonsági gyakorlatokat.

Ezúttal az incidens a fejlesztőket érintette, nem a felhasználókat. Reméljük, hogy a Roblox Corporation képes lesz megóvni az érintetteket a lehetséges zaklatásoktól és bűnözéstől.

Forrás: www.vg247.com