+36304177429 info@datad.hu

Rendszerhiba az Apple alkalmazásboltban okozott téves bankkártya-terheléseket

A Raiffeisen Bank hivatalos közleményben tájékoztatta ügyfeleit, hogy az Apple alkalmazásboltja egy technikai probléma következtében tévesen terhelte meg több bankkártyát. A bank az ügyfeleket arról is informálta, hogy már javában dolgoznak a hiba kijavításán, együttműködve az Apple képviselőivel.

Értesítjük Ügyfeleinket, hogy a külső partnernél bekövetkezett technikai probléma miatt egyes Ügyfeleink bankkártyáit az Apple alkalmazásboltja tévesen megterhelhette.

Kollégáink felvették a kapcsolatot az Apple illetékeseivel, a probléma megoldása folyamatban van. -írta a Raiffeisen Bank

Több száz ügyfél érintett az Apple Pay rendszerében történt indokolatlan terhelésekben

Szerdai napon váratlanul több száz bankkártya-tulajdonos számolt be arról, hogy az Apple Pay rendszerében regisztrált kártyáikról különböző összegek kerültek levonásra minden előzetes vásárlás vagy tranzakció nélkül. Egyes esetekben az érintettek régi, már megszűnt előfizetéseik díjait vonták le ismételten, míg másoknál a korábbi hónapokban már fizetett összegek kerültek újra levonásra.

Banki intézkedések és felhasználói reakciók a váratlan terhelésekkel kapcsolatban

Az érintett bankok, beleértve az OTP-t és az MBH Bankot, azonnali lépéseket tettek az ügyben. Több ügyfél jelezte, hogy a bankjuk felfüggesztette a kártyájukat, amint észlelték a szokatlan tevékenységet, és haladéktalanul kezdeményezték a téves tranzakciók vizsgálatát és jóváírását. Az érintett felhasználók közül többen azonnal értesítették a bankjukat és letiltották kártyáikat, hogy megakadályozzák további nem kívánt terheléseket.

Javaslatok és tippek a hasonló helyzetek elkerülésére

A tapasztalatok alapján több ügyfél és szakértő is a digitális bankkártyák használatát ajánlja, amelyek könnyebben és gyorsabban kezelhetők, így hatékonyabb védelmet nyújtanak az ilyen típusú problémák ellen. A digitális kártyák esetén, ha probléma adódik, egyszerűen letilthatók és pótolhatók, anélkül, hogy a fizikai kártya cseréjére lenne szükség.

Összefoglaló és további lépések

Miközben a bankok és az Apple együtt dolgoznak a probléma megoldásán, fontos, hogy az ügyfelek folyamatosan monitorozzák banki tranzakcióikat és azonnal jelentsék, ha bármilyen szokatlan aktivitást észlelnek. Az ügyfelek türelmét és megértését kérjük, míg a hiba javítása folyamatban van. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy az Apple még nem nyilatkozott hivatalosan a történtekről, de várható, hogy a közeljövőben részletes tájékoztatást adnak majd az eseményekről és a megoldásról.

Forrás: www.raiffeisen.hu